V rámci projektu OPVK Akademie došlo k celkové změně předmětu, který byl vyčleněn ze společného předmětu s technickou mechanikou. Tomu odpovídala i změna ukončení předmětu. Jelikož byl zároveň kladen větší důraz na aplikaci poznatků v praxi, byl změněn obsah prvních přednášek a cvičení, které teď rychle směřují k aplikacím kótovaného promítání na topografických plochách, k těmto přednáškám byly vytvořeny prezentace. Se změnou ukončení předmětu ze zkoušky na zápočet byla vytvořena nová zadání domácích úkolů a zápočtových písemek. Pro výuku průniků těles v mongeově promítání byly vytvořeny interaktivní webové konstrukce. V rámci inovací byly též vytvořeny úvodní kapitoly skript z technického kreslení, které budou k dispozici na závěr projektu, jelikož se jedná o společnou inovaci ve více předmětech v obou etapách.
Úvodní kapitoly skript věnující se opakování planimetrie, úlohám na křivkách, kuželosečkám, obecným vlastnostem promítání a afinitě a kolineaci.
Pro podpoření pochopení některých těžších partií (řezy v kótovaném promítání a mongeově promítání, spojení objektů s terénem) byly vytvořeny krokované příklady, které slouží k samostudiu a přípravě ke zkoušce.
Mezi nejtěžší úlohy probírané v rámci Mongeova promítání patří průniky těles. Byly proto vytvořeny krokované dynamické konstrukce pomocí programu GeoGebra na typické příklady z této problematiky (průnik dvou hranolů, průnik hranolu a jehlanu, průnik koule s válcem a průnik dvou válců ve speciální poloze).
V rámci inovací byly upraven obsah prvních přednášek tak, aby se co nejrychleji mohlo přejít k aplikacím kótovaného promítání. První přednáška se věnuje hlavně základním pojmům a polohovým úlohám, druhá přednáška se věnuje některým metrickým úlohám a hlavně speciálním úlohám kótovaného promítání, které jsou potřebné při práci na topografických plochách.
Vzhledem ke změne ukončení předmětu ze zkoušky na zápočet, byly změněny zadání domácích úkolů a písemek. Navíc bylo reflektováno i větší zaměření na topografické plochy jako typický a důležitý příklad aplikací kótovaného promítání.